Home » Marketing » Merk activaties
Activaties inzetten
Je hebt je identiteit en strategie op orde, nu is het tijd voor actie! Breng je merk en strategie tot leven. Zowel intern als extern. Onder collega’s, potentiële klanten, nieuwe werknemers en zelfs concurrenten. Met ons team aan professionele gastvrouwen, hostesses en promotiemedewerkers kunnen we van alle activaties een groot succes maken.
Wat is merkactivatie?
Merkactivatie verwijst naar een campagne, evenement of interactie waarmee uw merk, product of dienst bekendheid genereert en connecties opbouwt met uw doelgroep.
De meeste merkactivaties zijn interactief, waardoor het publiek zich direct met merk of product kan bezighouden.
Voorbeelden van merkactivatie
- Evenementen en beurzen
Ook beurzen en branche-evenementen bieden ruimschoots gelegenheid om uw merk te activeren. Of je nu ruimte boekt voor een stand op de beursvloer, of een live seminar of presentatie organiseert, deze evenementen versterken de merkbekendheid en laten uw merk aan een nieuw publiek zien. Bovendien is een branche-evenement de perfecte setting om andere merkactivatie technieken uit te proberen, zoals sample giveaways - Sample campagnes
Een sample campagne is een van de meest gebruikte vormen van merkactivatie. Het doel is simpel: je laat mensen een product gratis uitproberen in de hoop dat ze het leuk vinden en er geld aan willen uitgeven, of aan vergelijkbare aanbiedingen van je merk. Lauk! hostesses & events heeft veel ervaring met de praktische uitvoering van sample campagnes - On-Site Activation
Het doel van merkactivatie is om sterke banden te creëren tussen uw merk en uw publiek. Uiteraard is er geen betere setting voor een merkactivatie dan op locatie. Deze methode is het meest populair. Evenementen worden georganiseerd in winkels, zij zorgen voor dingen als eten en drinken en laten hun publiek producten persoonlijk zien en proeven. Idealiter verlaten mensen de ervaring met een nieuwe waardering voor deze merken en de manier waarop ze met hun klanten omgaan. - Evenementen en beurzen
Ook beurzen en branche-evenementen bieden ruimschoots gelegenheid om uw merk te activeren. Of je nu ruimte boekt voor een stand op de beursvloer, of een live seminar of presentatie organiseert, deze evenementen versterken de merkbekendheid en laten uw merk aan een nieuw publiek zien. Bovendien is een branche-evenement de perfecte setting om andere merkactivatie technieken uit te proberen, zoals experiential marketing - Experimental marketing
Experiential marketing, ook wel ‘engagement marketing’ genoemd, is een strategie waarbij een merk een interactieve, levensechte ervaring creëert met als doel het betrekken van het publiek. Deze ervaringen hebben niet alleen betrekking op de specifieke producten van een merk, maar ook op de waarden waar een merk in gelooft en de gevoelens die het aan zijn publiek wil overbrengen. De meeste ervaringsgerichte marketing campagnes omvatten live deelname, vaak als onderdeel van een groter evenement of show. Maar ook virtuele en reality technologieën leiden de weg naar digitale belevingsmarketing. Virtuele tours, games en interactieve content stellen uw publiek in staat om vanuit het comfort van hun eigen huis met uw merk bezig te zijn.